7 Mart 2018 Çarşamba

Tünelin Sonu Göründü: Ülkemizin En Uzun Tünelleri

Merhaba herkese,

Soranlar oldu, bu yazı ne alaka, neden böyle bir konu seçtin diye ama her yazdığım yazının mutlaka bir hikayesi vardır bende. Geçtiğimiz günlerde Rumeli Kavağı'na giderken Sarıyer Tüneli'ni kullandım. Teyzem tünelin uzunluğunu sorunca "Tam bilmiyorum ama sanıyorum 1,5 km civarı vardır" dedim. Doğru bir tahmin... Zira tünel 2 km uzunluğundaymış.

Sonra da madem güncel ve bilgi amaçlı yazılar da yazıyorum, neden bu bilgileri paylaşmayayım dedim. 

Ülkemizde irili ufaklı, uzun kısa, kullanılan-yapım aşamasında bulunan 55 tünel mevcut. Ben güncel anlamda kullanılan en uzun ilk 10 tüneli paylaşacağım sizlerle. 

1 numarada 5,5 km'lik uzunluğuyla Avrasya Tüneli bulunuyor.  2016 yılında hizmete açılan bu tünel, Kumkapı mevkii Kennedy Caddesi ile D-100 karayolu’nda Koşuyolu mevkii güzergahı arasında deniz tabanının altından bağlanan ve boğaz geçişine imkan sağlayan karayolu tüneli... Kumkapı ile Koşuyolu arasında yoğun trafikte geçen 100 dakikalık seyri 5 dakikaya kadar indirmektedir. 

avrasya tüneli ile ilgili görsel sonucu

2 numarada Ilgaz Dağı Tüneli yeralıyor. Bu tünel de Avrasya Tüneli gibi 2016 yılında hizmete sunuldu. 5,4 km'lik uzunluğu ile aktif halde bulunan tüneller arasında 2.sırada... Çankırı'dan başlayan, Kastamonu'da son bulan tünel, Ilgaz Dağı geçiş süresini 25 dakika kadar kısaltmaktadır. 

ılgaz dağı tüneli ile ilgili görsel sonucu

3. sıra 3,800 metrelik Nefise Akçelik Tüneline ait... Fatsa ilçesi ile Ordu il merkezini birbirine bağlayan tünel, sahil yolu mesafesinin daha az zamana çekilmesi için yapıldı. Önceleri yaklaşık 4 saat olan Samsun-Giresun yolu, bu tünel vasıtasıyla 2 - 2,5 saat arasına düştü. Nefise Akçelik kimdir sorusunun cevabı da şu; Tünel'e, inşaatında emeği geçen ve tamamlandığını göremeden hayatını kaybeden inşaat mühendisi Nefise Akçelik'in adını vermek istediler.

İlgili resim


Orhangazi Tüneli, yani eski adıyla Samanlı TüneliGebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu Projesi kapsamında Bursa'da inşa edilmiş olup 3.586 metre ile Türkiye'nin otoyol bazında 3.en uzun tünelidir. Aktif kullanım anlamındaysa 4.sırayı almaktadır.

orhangazi tüneli ile ilgili görsel sonucu

Geldik 5.sıraya... 2010 yılında hizmete açılan Kâğıthane - Piyalepaşa Tüneliİstanbul içinde karayolu ulaşımında kullanılan bir geçittir. İBB tarafından ortaya koyulan "7 Tepeye 7 Tünel" projesi kapsamında inşa edilen tünellerin ilki konumundadır. Tünel, Kâğıthane yakınlarında başlamakta, Okmeydanı ve D100 karayolunu alttan geçip Beyoğlu ilçesinin Kasımpaşa-Piyalepaşa semtlerinde son bulmaktadır. Gidiş ve geliş yönleri birbirinden bağımsız olarak, iki ayrı tünel hâlinde kazılmıştır. Piyalepaşa'da son bulan tünel, 500-600 metre uzunluğundaki bir bağlantı yoluyla Şişli'nin Bomonti semtine bağlanmaktadır. Burada, projenin ikinci ayağı olan Bomonti-Dolmabahçe Tüneli'yle birleşmektedir. Uzunluğu 3,1 kilometredir.

piyalepaşa tüneli ile ilgili görsel sonucu

Bolu Dağı Geçişi, Gümüşova-Gerede otoyolunun 30.kilometresindeki Kaynaşlı'dan başlar, Doğu yönünde Asarsuyu Vadisi boyunca ilerleyip Bolu Dağı'nı bir tünelde geçer ve Yumrukaya mevkiinde son bulur. İlginç bir anektod daha; tünelin proje tarihi boyunca 12 hükumet, 16 ulaştırma bakan değişmiştir. Uzunluğu 3,125 metredir. 6.en uzun tünel konumundadır.

bolu dağı tüneli ile ilgili görsel sonucu

75.Yıl Selatin Tüneli İzmir-Aydın Otoyolu üzerinde Belevi mevkiinde bulunan, 3'er şeritli 3,043 ve 3,048 metrelik iki tüpten oluşan bir tüneldir.
Tünel yapıldığı ve 20 Nisan 2000 tarihinde hizmete açıldığında Türkiye'nin en uzun tüneliydi. Tünel 121,000,000 USD'ye mâl oldu. Dağın 370 metrelik kısmı "New Austrian Tunnelling method" ile oyularak tamamlandı. 7.en uzun tüneldir. 
İlgili resim

Tarsus Adana ve Gaziantep Otoyolu tünellerinin etaplarından biri olan Kızlaç Tüneli hakkında tek bilgi Güney tüpünün 2,860 metre, Kuzey tüpününse 2,804 metre olduğu yönündedir. Ama bu özelliğiyle de ülkemizin en uzun tünel etaplarında 8.sırayı almayı bilmiştir.

kızlaç tüneli ile ilgili görsel sonucu

Eski adı "Kocatepe Tüneli" olan Osmangazi Tüneli, batıda Bilecik'ten başlayıp Adapazarı-Bilecik arasında D650 rotasında bulunan ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nce işletilen otoyol tünelidir. Ertuğrulgazi Tüneli'nin kuzeydoğusunda bulunan ve bir gidiş ile bir gelişten oluşan tünelin uzunluğu 2,465 ve 2,474 metredir. Listemizde 9.sıraya oturmaktadır.

osmangazi tüneli ile ilgili görsel sonucu

Bomonti-Dolmabahçe Tüneli, İstanbul trafiğini rahatlatmaya yönelik olarak kullanılan bir geçittir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ortaya koyulan "7 Tepeye 7 Tünel" projesi kapsamında inşa edilen tünellerin ikincisidir. Yapımına 2007 yılında başlanan tünel, 3 yıllık inşaat sürecinin ardından, 14 Haziran 2010 tarihinde kullanıma açıldı.

Tünel, Berşiktaş Dolmabahçe'de bulunan Vodafone Park Arena (İnönü) stadı'nın kuzeyinden başlar, Taksim ve Feriköy semtlerinin altından geçer ve Bomonti semtinde son bulur. Uzunluğu 2.360 metredir. Bomonti'de son bulan tünel, 500-600 metre uzunluğundaki bir bağlantı yoluyla Beyoğlu'nun Piyalepaşa semtine bağlanmaktadır. Burada, projenin ilk tüneli olan Piyalepaşa-Kâğıthane Tüneli'yle birleşmektedir.

İlgili resim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...