10 Mayıs 2018 Perşembe

Papaz Eriği... Bilmediğimiz Faydaları

Merhaba değerli dostlarım,
Bugün biraz sağlık üzerine yazmak istedim. Bu ara mevsimi gelip de sofralarımıza düşmeye başlayan, TV karşısında tuz eşliğinde yemeye bayıldığımız "erik" hakkında bilmediğimiz birkaç noktayı sizlerle paylaşacağım.
C vitamini deposu olan yeşil eriğin faydalarını ben de pek bilmiyordum, meğersem saymakla bitmiyormuş. İşte en yaygın etkileri:
Ä°lgili resim- Sindirim sistemini çalıştırır. Düzenli çalışmasına yardımcı olur, kabızlığı önler. Sindirilebilir lif barındırdığı için bu anlamda oldukça faydalıdır. Gaz problemini önler.
- C deposu olduğu için doğal olarak bağışıklık sisteminin kuvvetli olmasını sağlar.
- Yazımın başında da bahsetmiştim. Tuzlu yediğimizde büyük zevk alıyoruz. Kütür kütür yediğimiz her erik, diş etlerimizin sağlığı açısından bize fayda sağlıyor. 
erik ile ilgili görsel sonucu- Vücutta kan üretimine katkı sağlar. Demir eksikliğini giderici etkisi olduğundan da her iki yönlü olarak anemi rahatsızlıklarında yardımcı rol oynadığı tespit edilmiştir.
- Kilo vermek için de erik tüketebilirsiniz. Erik yedikten sonra kan şekeri ortalama değerlerine ulaşır. Kan şekerinizin dengeli olması, ortalama değerlerini koruyor olması kilo  vermek açısından size fayda sağlayacaktır.
- Antioksidan deposudur ayrıca erik... 
- Erik tüketenlerin akciğer kanseri, öksürük ve astım gibi kronik akciğer sorunlarından uzak kaldığı araştırmalarca saptanmıştır.
ihtiyar ile ilgili görsel sonucu- Yaşlılarınıza erik hediye edin. Düzenli erik tüketen yaşlıların görme sorunlarına çözüm bulduğu yönünde bazı tespitler de sağlanmış durumdadır.

Ufak bir dipnot: "Herşeyin fazlası zarardır" lafını da hatırlatmalıyım. Zira, sindirim sistemine birebir gelen eriğin fazlaca tüketimi ishal gibi sıkıntılı rahatsızlıklara yol açabiliyor. Bununla birlikte tuzlu yemenin zevkine diyecek yok ancak aşırı tuzlu tüketim, alınan tuzun vücutta tutulmasına, tansiyon gibi rahatsızlıklara da davetiye çıkarabilir. Bu bakımdan dikkatli ve düzenli tüketim önem arzeder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...