8 Mayıs 2018 Salı

Ali Usta mı Celal Usta mı? Yoksa Bayramoğlu Döner mi?

Döner severler için yazıyorum bugün... 

Herkesin iskender ve dönerle tanışma hikayesi vardır kendince; benimkisi çok küçükken rahmetli anneannemin kardeşini Bursa'da ziyaret etmemizle vukuu buldu mesela. Kendisi, bizi Bursa'nın meşhur iskender restoranlarından birinde ağırlamıştı. O zamanlar "salçalı et" derdim, belli bir yaşa gelinceye kadar da anne ve babama hep böyle tutturdum.

"Bant usulü" veya "kıyma döneri" dediğimiz üretimi bir kenara bırakırsak, son yıllarda damak zevkimize hitap eden kalburüstü 3 yer üzerine bir karşılaştırma yapmak istiyorum. Buna göre fayda-fiyat endeksini birlikte tespit ediyor olacağız.

Favori: "Dönerci Ali Usta"...

dönerci ali usta ile ilgili görsel sonucuDönerci Ali Usta'nın dönerine diyeceğimiz yok. Bence laf da söylersek allah çarpar zaten. Etini, kendi üretim çiftliğinde beslediği hayvanlarından temin ediyor. Masaya ilk oturduğunuzda kişi başı salatanız takdim ediliyor. Tercihinize göre pilavüstü döner, sade döner porsiyon, iskender ve dürüm seçeneklerini size sunuyor. İskender için kullanılan sos biraz yağlı olsa da lezzet bakımından ilk sırayı alır. Personellerin ilgisi de oldukça yoğun. Taleplerinize hemen cevap veriyorlar. Fiyatlara gelince, bu kalitede bir et için ortalama değerler diyebilirim. "Biraz yüksek" tabiri haksızlık olurdu. Zira piyasada "kıyma ve bant usulü üretim döneri" sunanların 18-22 TL aralığını kullandığını düşünürsek Ali Usta ucuza bile satıyor olabilir. Tüm durumları göz önüne aldığımda 5 üzerinden 4,5 puanı hak görüyorum Ali Usta'ya...


Plase: "Dönerci Celal Usta"...

dönerci celal usta ile ilgili görsel sonucuCelal Usta'ya ilk kez bundan 3 yıl önce Kartal'daki şubesinde gitmiştim. Ali Usta'dan sonra aynı lezzeti alabilir miyim diye düşünsem de bazen açlık ağır basabiliyor. Bana sorarsanız tüm şubelerinde durum aynı olabilir. Lezzet bakımından Ali Usta'nın lezzetine yakın bir kıvamı yakalamış durumda Celal Usta. Sadece Ali Usta'da olduğu gibi İskender için kullanılan sosun "biraz fazla" yağlı olması yine bir handikap oluşturuyor. Bununla birlikte görsel düzen ve özene baktığımda Celal Usta'nın aynı kaliteyi yakalayamadığını söyleyebilirim. Kaldı ki son deneyimimizde Ümraniye'de bulunan şubelerinde de aynı kanıya varınca Ali Usta'yı ilk sıradan indiremiyorum. Personel ilgisi bakımından güleryüzlü ve ilgili olsalar da ortaya tek salata gelmesi biraz garibime gitti. Belki de Ali Usta alışkanlığındandır. Fiyata gelince, her nasılsa aynı menüye Ali Usta'da 55 TL verirken, Celal Usta'da 61 TL ödeme yaptık. Yine bir gurme olarak bu değişkenleri dikkate alırsam vereceğim puan 5 üzerinden 3,5...

Sürpriz.... "Bayramoğlu Döner"...  

bayramoÄŸlu döner ile ilgili görsel sonucuGelelim son adayımıza... Bayramoğlu Döner ile tanışıklığım sadece birkaç yıla dayanıyor. Dayım her yerde et yemez, bir gün sohbetimiz esnasında Kavacık'ta böyle bir yerin açıldığını söyleyince yine bir gurme edasıyla üşenmeden kalktım, Kavacık'ın yolunu tuttum. Kapıda izdiham... Dedim herhalde döner bedava satılıyor. Lafı uzatmayayım, sıram gelince kapıda karşılayan garsonlar size yer gösteriyor. Güleryüzlüler ve her gittiğim yerde ilk baktığım şey bu zaten. Oturur oturmaz önünüze basit bir salata geliyor ama zeytinyağı ve nar ekşisi eşliğinde açlığınızı güzel alıyor. Kekik de öyle bildiğiniz toz halde değil, tomurcuk olarak masanıza getiriliyor. Lavaşı çıtır çıtır, eğer öyle seviyorsanız tabii. Taşfırın yanığı tadını alabiliyorsunuz. Yemeği de çok beklemiyorsunuz, kalabalığın durumuna göre 5-10 dakika içinde bile gelebiliyor. Dedim ya, ilgi yoğun, cevap hızlı... Bu mekanın tek handikapı, iskender sunmuyor olması... Varsın o da olmasın. Pilavsever biri olarak pilavüstü döner tercih ediyorum her gittiğimde. Mekan kaliteli durmasa da dönerci de bunu aramayabilirsiniz, ama temizlik şarttır. Bu da Bayramoğlu Döner'de mevcut. Fiyat bakımından 2 kişilik döner-içecek menüde ödediğimiz 50-55 TL'lik tutar bize ortalama geliyor. Bana göre, Ali Usta'nın tahtı sallanabilir. Yolunuz Kavacık'a düşerse, uğramadan geçmeyin derim. 

kekik ile ilgili görsel sonucu

2 yorum:

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...