12 Temmuz 2012 Perşembe

Pipo Üzerine Kişisel Anekdotlarım

Uzun zamandır pipo içenlere imreniyorum. Üzerinde gerek piyasadan gerekse internetten epey araştırma yaptıktan sonra kendime pipo almaya ve denemeye karar verdim ben de... Çekincelerim vardı, yakabilecek miyim, izlenim edindiğim şekilde içebilecek miyim diye... İnternette dolaştım epey bir zaman; ama farkettim ki benim gibi bunu merak eden, yakan-yakamayan, içen-içemeyen pipo tutkunu oldukça fazla :) Ben de bu yeni deneyimlerimi paylaşmak istedim, şayet deneyecek olan varsa tabi ki...



Tütünün mevcut durumu önemli gibi görünüyor ilk etapta. Birincisi çok ıslak olmaması gerekiyormuş. Nem almayan kuru bir ortamda saklayıp muhafaza etmek doğru olacaktır. Duyduğum kadarıyla ufak bir porselen vazoda saklamak içim lezzeti katıyormuş, ama tabi denemek lazım doğru mu yanlış mı diye.. Tütün olarak çeşitli markaları kullanmaya başladım, ama fayda fiyat endeksi dengelemek isteyenler için Captain Black'in sağlam bir marka olduğu yönünde duyumlarım var.

Pipoyu ilk kez yaktığımızda dikkate değer ilk unsur pipo haznesinin tamamen doldurulmaması olacak. Haznenin yarısını geçmemeye özen göstermek gerekiyor. Piponun bir özelliği var ki o da her kullanımda bir öncekinden daha fazla keyif vermesi... Neden derseniz, piponun iç ahşabı her yanışta için için yanarak sertleşiyormuş. Bir de piponuzu ilk zamanlar arka arkaya içmemeye gayret edin, gerekirse 1 hafta ara verin, ki hemen deforme olmasın. Tütünü kendi parmaklarınız aracılığıyla doldurabilirsiniz. İnternet sitelerinden boşu boşuna aksesuar almaya kalkışmayın derim. Ama dersiniz ki, "elim ayağım tütün kokmasın", o zaman bir çay kaşığı bile işinizi görecektir. Doldururken de temizlerken de... Dolum esnasında çok sıkıca bastırmayın ki hava kanalının önü tıkanmasın.

Dolum sonrasında kibrit yardımıyla tütün üzerinde yuvarlaklar çizerek ve tütünün her yerini eşit olarak yakarak piponuzu yakabiliyorsunuz. Ben mutfak çakmağı kullaniyorum mesela..:) Pipo, sigaraya nazaran daha çabuk söndüğü için, sık aralıklarla nefes çekmek lazım. Bu şekliyle ortalama 15-20 dakikalık keyifli bir içim süresi yaratabilirsiniz kendinize.



Temizliğine gelince; pipo iki türlü temizlik gerektiriyor. Birincisi piponun her içimden sonra yapılan temizliği, ikincisi birçok kez içtikten sonra yapılması gereken temizliktir. Ama benim tavsiyem her içim sonrası temizlenmesi yönünde... Pipo içimi ardından dipte kalan külü, çay kaşığı ile alabilirsiniz. Ama önce yavaşça karıştırıp, soğumaya bırakmak koşuluyla... Sıcakken dökmemeye özen göstermelisiniz. Soğuma sonrası pipoyu ters çevirerek külü boşaltabilirsiniz.

Bu arada incelemelerim sonucu benim gibi yeni başlayanlar için bazı marka önerilerim olacak ki, aromatik lezzet anlamında genel olarak iyi puanlar ve yorumlar aldıklarını söyleyebilirim. İşte birkaçı :

*** Peterson - Sherlock Holmes
*** GL Pease - Embarcadero
*** GL Pease - Cumberland
*** Captain Black
*** Türk Pipo Tütünü
*** McClelland - Arcadia

Keyifli İçimler Dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...