26 Temmuz 2012 Perşembe

Penne Izy'Arabiatta...

Değerli dostlarım;

Bu yeni bölümde sizlere belki de hepimizin bildiği bir yemek tarifiyle merhaba demek istiyorum :) Daha önce de bahsettiğim gibi, bekar bir erkek gerektiğinde son nefesine kadar kendi bekası için mutfakta savaşabilmeli. Ama ben sizlere oldukça zor bir yemek tarifinden bahsetmeyeceğim bugün...  Hepinizin belki sürekli yaptığı yada dışarda yediği bir menü ile karşınızdayım bu kez. Genelde erkekler için en kolayı sahanda yumurta, makarna ve türevleri olur ama son zamanlarda gittiğim mekanlarda farklı unvanlarla önüme konulan çeşitli makarna çeşitleri deniyorum. Bizim tabirimizle domates soslu makarna, İtalyanların deyimiyle Penne All'arabiatta'yı nasıl hazırlıyorum, üzerine biraz sohbet edelim istedim... ( Farklı yöntemleri olan yarenlerimin bu deneyimlerini mutlaka yorum kısmına yazmasını rica ederim:) ) 



Aşağıdaki malzemeleri (bazıları sizin tercihinize ve damak zevkinize kalmış) elinizin altında bulundurmanız halinde sofranızı kolaylıkla bu menü ile süsleyebilirsiniz : 
  •     1 adet domates konservesi... Kaldı ki ben konserve kullanmamaya, özellikle kendim mutfakla uğraşmayı sevdiğimden 1 adet domatesi rendeden geçirerek hazırlamaya gayret gösteriyorum.
  •     2 diş sarımsak, (opsiyonel olduğunu söyleyebilirim, güzel bir tat katıyor.)
  •     Tuz, Karabiber ve Kekik,
  •     1 yemek kaşığı domates salçası,
  •     2 yemek kaşığı zeytinyağı veya ayçiçek yağı,
  •     Taze kaşar peynir,
  •     1 Paket bildiğimiz düdük makarna...

Öncelikle tencerede makarnayı kaynatacağım suyu 5 dakika kadar ısıtıyorum. Su kaynamaya başladığı anda tuz ve yağı katıyorum, öyle ki ısınmış suda tuz ve zeytinyağının çözünmesi daha da kolaylaşıyor. Bundan sonraki ikinci adım makarnayı kişi sayısı kadar ölçüleyerek kaynar suya bırakmak... Tabi bu esnada yemeğin sosunu da yapmak gerekiyor. Sos için her zaman farklı alternatifleriniz vardır ancak kimisi tabağa servis ettikten sonra yemeğin üzerine döküyor, kimisi de benim gibi tencerede karıştırarak yemeğe lezzetini veriyor.

Domatesi rendeledikten sonra kabın içine salça ve kekik katıyorum. (tercih olması halinde içine sarımsak da ekleyerek) Bu arada ortalama 15-20 dakika boyunca makarnaları kaynattıktan sonra süzgeçte 2-3 dakika boyunca ılık suda bekletiyorum. Bu arada sos karışımını, suyunu tamamen çekene kadar tencerede pişiriyorum. Sosun suyu çekildiği anda ılık suda beklettiğim makarnaları tencereye boca ediyor ve rengini alana kadar karıştırıyorum. 


Tabağa servis ettiğim makarnanın üzerine dilediğim ölçüde karabiber ve daha önceden rendelediğim kaşar peynirini serpiyorum. Tercihe göre şekil şemal güzelliği açısından defne veya nane yaprağı, hatta zeytin parçaları koyup süsleyenlerimiz de var :) 


AFİYET OLSUN DEĞERLİ DOSTLARIM... :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...