10 Nisan 2018 Salı

Evde Hatdak (Hotdog) Anektodları

Değerli okurlarım;

Yaz olsun, kış olsun dışarıda dolaşırken bazen acıkırsınız, sokak büfelerinden aldığınız sosisli sandviçler her zaman lezzet olarak cazip gelir size. Hem doyurucudur, hem de dışarıda yediğinizde daha keyiflidir. 

Bugün size, acıktığınızda evde kolaylıkla yapabileceğiniz hatdak (hot dog) tarifinden bahsedeceğim. Bekar dönemimin has yemeklerinden olan sosisli sandviçin önemli aşamaları var; size bunların püf noktalarını da anlatacağım.

Sosisli sandviç yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli husus, sindirim sistemi sağlığınız açısından doğru ürünleri tercih etmektir. Zira, tercih edeceğiniz sosiste yapacağınız en ufak hata, sizi çok zor durumda bırakabilir. Tecrübelerimle de sabittir bu durum.

Reklam gibi olacak ama ben evde Aytaç Dana Sosis kullanıyorum. Hem çabuk pişiyor hem de yeme sonrası midede rahatsızlığa neden olmuyor. Lezzetli de...

Geleyim nasıl hazırlıyorum kısmına... 2 kişilik (ortalama 4 adet) sosisli sandviç için ilk etapta ufak bire tencerede ayçiçek yağını kızdırıp 2 yemek kaşığı domates salçasını su yardımıyla koyu bir çorba kıvamına getiriyorum. Kaynamaya başlamasını takiben 4 adet daha önceden bıçakla üzerlerine çizik attığım 4 adet sosisi bu karışıma atıyorum. Çizik atmamın nedeni, sosislerin içlerine kadar net biçimde pişmesini sağlamak... Bu arada, karışıma dilerseniz kekik de ekleyebilirsiniz, farklı bir lezzet katacağını söyleyebilirim. Yaklaşık 10 dakika kaynaması, sosislerin pişmesi için yeterlidir.


Bahsi geçen 10 dakikayı optimal kullanmak gerekir. Bu esnada ortalarından yarmak suretiyle kestiğim 4 adet sandviçi, tost makinesinde 2-3 dakika boyunca kızartıyorum. Çok kızartmayın, çıtır çıtır olması halinde sandviç ekmeğinin dağılması, kırılması ihtimali var. 2-3 dakika da bu kızartma için yeterli olacaktır. 

Ekmeğimiz hazır, sosislerimiz de... Ama henüz işimiz bitmedi. Tenceredeki sostan dilediğiniz miktarda sandviç ekmeğinin her iki kısmına da gezdirmeniz yemeğinizin lezzetini artıracaktır. Hemen ardından sosisleri ekmeklere yerleştirip biraz daha sos gezdirmeniz gerekebilir. 

Damak zevkinize göre önceden hazırladığınız salatalık turşusu, ketçap ve mayonez ile sosisli sandviçinizi hazır hale getirebilirsiniz. Ben çok tercih etmediğimden Amerikan Salatası kullanmıyorum ancak bu işin raconun da onun da olduğunu kabul etmek lazım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...