17 Nisan 2018 Salı

Muhlama Yapıyoruz, Mutfağa Koşun...

Merhaba değerli dostlarım;

Karadeniz mutfağının vazgeçilmezlerinden "Muhlama'nın" kendi mutfağımızda hazırlanışını tasvir edeceğim bugün size. 

Benim muhlama ile tanışıklığım kötü bir anıyla başlıyor. Ama bazı aşklar vardır; kavgayla olumsuzluklarla başlar, sonu mutlu biter. İşte aynen böyle bir durum. Bundan birkaç sene önce dışarıda muhlama yeme fırsatı bulmuştum. Çünkü bu lezzeti daha önce merak ediyor ve tatmayı düşünüyordum. Yalnız, muhlama hazırlanışı son derece özen ve hassasiyet isteyen bir iş. Bir kere, kullanacağınız malzemelerin kalitesi ve doğallığı herşeyden önemli. Sanıyorum ki ben, o gün hazırlanışında özen gösterilmemiş, kalitesiz ve alelade malzemelerle hazırlanmış bir muhlama ile karşı karşıya kaldım ve o kara günden evlendiğim güne kadar bu lezzetten uzak durdum. Eşim "bir de benim elimden, benim hazırladığım malzemelerden tatman lazım" deyince, ee tabi eşler de kırılamayacağından, oturdum muhlamanın başına. Dışarıda yediğim ile evde eşimin hazırladığı arasında dağlar değil sıradağlar kadar fark vardı. İşte şimdi, bu güzel lezzetin hazırlanışını anlatmaya geçiyorum daha da lafı uzatmadan.



Başlangıcımız her zamanki gibi malzemeler... 2 kişilik muhlama için: 

- 100 gr kolot peyniri, 
- 3 yemek kaşığı tereyağı, (Yüksek yaylalarda doğal şekillerde hazırlanmış tereyağı tercih etmeye gayret edin; zira ana lezzeti bu tereyağı sağlamakta. Eşimin Karadenizli olması bu bakımdan avantaj yaratıyor, Sipraş aracılığıyla yüksek yaylalardan getirtme imkanımız bulunuyor.)
- Yarım çay bardağı mısır unu (Tercihe göre beyaz un da kullanabilirsiniz ama lezzet mısır unundadır kanaatindeyiz) 
- 1,5 bardak su, 
- 1 çay kaşığı tuz...

Tereyağını bir tavanın içerisine dökerek eritin, 
ardından mısır ununu ilave edin ve 5 dakika kadar kavurun. 
Ufak dilimlenmiş peynirleri (kolot) karışımınıza ilave edin, üzerine su ilave ederek güzelce karıştırın ve kaynamasını bekleyin. 
Ardından bir başka tavada 3 yemek kaşığı tereyağını yine güzelce eritip hazırladığınız muhlamanın üzerine ilave edin. 

İşte Hazır... 

AFİYET BAL ve ŞEKER OLSUN.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...