20 Nisan 2018 Cuma

Buyrun Elazığlı Çiğ Köfte Sofrasına...

Merhaba dostlarım,

Elazığlı anadan doğma bir gurme olarak, yörenin paylaşılamayan lezzeti üzerine yazmadan duramadım. Gerek Adıyaman, gerek Gaziantep ve Urfa, gerekse Elazığ cephesinden "bu lezzet bize ait açıklamalarından bağımsız olarak ben işin lezzet kısmına odaklandım. Bunun üzerine yazmayı doğru buluyorum.

Gelin evde çiğköfteyi nasıl yapıyorum, bunun sohbetini yapalım ama önce malzemelerden başlayalım her zamanki gibi: 




  • 2 su bardağı köftelik ince bulgur (tercihim esmer bulgurdur benim)
  • 1 bardak ketçap,
  • Zemini tırtıklı tepsi,
  • 2 su bardağı sıcak su,
  • 1 adet soğan,
  • 2 diş sarımsak,
  • Yarım demet maydanoz,
  • 2 yemek kaşığı biber salçası,
  • 2 çorba kaşığı domates salçası,
  • Yarım çay bardağı nar ekşisi,
  • 1 çay bardağı zeytinyağı,
  • Yarım bardak limon suyu (Tercihendir, ben bullanmıyorum çünkü lezzeti ekşi hale getirebiliyor.)
  • 1 çay kaşığı çemen tozu,
  • 2 çay kaşığı tuz,
  • 1 çay kaşığı karabiber,
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber,
  • 1 çay kaşığı kimyon ve 2 çay kaşığı isot...

Tırtıklı tepsi önemlidir; yoğurma esnasında zemin ile eliniz arasında harç ezilmelidir. Öncelikle esmer bulguru tepsiye boşaltıp üzerine 2 bardak sıcak su döküyorum. Sonra üzerini 5-10 dakika bir bez havlu ile kapatıyorum ki kendi buharıyla bulgur yumuşasın.

Ardından ayrı bir kapta ketçap, ince kıyılmış soğan, iyice ezilmiş 2 diş sarımsak, ince kıyılmış ve sapları temizlenmiş maydanoz, çemen tozu, karabiber, isot, tuz, kimyon, domates ve biber salçalarını iyice karıştırıyorum. Bunu yaparken hijyenik eldiven kullanmanızı öneririm. Daha sonra bu karışımı, önceden sıcak su ve buharıyla yumuşattığımız esmer bulgurla karıştırıp tepside yoğurmaya başlıyorum. Bu yoğurma işlemi yarım saat kadar sürmelidir zira bulgurun sertliği hem sıcak su hem de benim yoğurma performansıma göre ortadan kaybolmaktadır. Karışım belli bir kıvama geldiğinde, zeytinyağı ve nar ekşisini de ekleyerek yoğurmaya 5-10 dakika daha devam ediyorum.

Son işlem her zamanki gibi çiğköftenin sıkım haline getirilmesidir. Servise hazır hale gelmiştir bile :)

AFİYET BAL ve ŞEKER OLSUN... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...