6 Kasım 2012 Salı

Bugün Menüde Domates Çorbası Var...

Muamma olduğunu düşünüyordum, domates çorbası un ile mi yapılır yoksa un katılmaz mı diye… Ben farklı yapıyordum ama uyarı birinci ağızdan, kız arkadaşımdan gelince bloğumda paylaşmayı ve akşamında yapmayı tercih ettim bu kez…

 
4 kişilik bir domates çorbası için şu malzemeleri toparlamak gerekiyor.
 
- 2 domates
- 4 kaşık domates salçası
- 3 kaşık un
- 1 su bardağı süt (ki bu opsiyoneldir)
- 1 çay kaşığı karabiber ve tuz
- 2 kaşık margarin
- 1 kap rendelenmiş kaşar peyniri
- 1 küp et suyu (bulyon, opsiyonel elbet)
 

Nasıl yapacağıma gelince;
 
Öncelikle margarini tencerede eriteceğim. Köpürmeye başladığında, unu ve karabiberi ilave edip kavurmayı planlıyorum. Ardından salçayı da ekleyip iyice kavururum gibi görünüyor. Haricen rendelediğim domatesi de ekledikten sonra ılık suyu ilave edip mevcut karışımı çırpacağım. Top top olmamasına özen göstermek lazım; bunun için de elbette çorbanın başında bekleyeceksiniz. Koyu kıvama gelene kadar su ekleyip kaynayana kadar karıştırmaya devam… Kaynamaya başlayınca 1 bardak sütü ve 1 küp et suyunu da ilave edip 5-6 dakika pişirmek gerekiyor. En son olarak tuzunu da ekleyip ateşten indireceğiz artık…
 
Son işlem çorbayı servis eder etmez üzerine rendelenmiş kaşarı eklemek…

 
AFİYET OLSUN... demeden önce...

Sizce bu lezzeti yalnız tatmak mı, yoksa sevdiğinizle başbaşa yemek mi daha keyifli olurdu?

Kuvvetle muhtemel "mozaik pastayı nasıl yapıyorum" yazımdan sonra bu tip tarifleri blogumda paylaşmayı pek düşünmüyordum. Ta ki sevdiceğimle bu tarifler üzerine muhabbet edene kadar... Kendisi bu kadar cesaretlendirmeseydi sanıyorum tarif araştırması üzerinde çok durmaz, bildiğim kadarıyla yalnızken bunları uygulardım. Sonra baktım ki kendisi benden farklı olarak çorbasına un katıyor, onun yolundan gitmeye karar verdim ben de... Bazen bildiğiniz çizgilerin dışına taşıp aşkı takip etmeniz gerekir... Ben öyle yaptım; tarifime aşk kattım... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...