22 Kasım 2012 Perşembe

Domatesli Şehriye Çorbası Yapalım mı?

Sevdiğim çorbalardan biri de domatesli şehriyedir hani… Arpa şehriyeyle de güzel olur.  Bugünkü denemem bu çorba üzerine olacak. Eğer tarifte ve teşbihte hata ediyorsam, yorumlar kısmına düşüncelerinizi bırakmanızı rica ettiğimi bir kez daha hatırlatmak isterim siz değerli okuyucularıma :)

Bu çorba için çeşitli gereksinimlerimiz olacak her zaman olduğu üzere…
- Yarım su bardağı ayçiçek yağı (opsiyonel olarak 2 yemek kaşığı margarin);
- Yarım su bardağı şehriye; (tel yada arpa şehriye olabilir opsiyonel olarak)
- 1 yemek kaşığı salça;
- 2 adet domates, hatta yine opsiyonel olarak sivri biber;
- 1 su bardağı tavuk suyu;
- 4 su bardağı kaynar su...
Geleyim çorbayı hazırlama metoduma…
Domatesleri haricen rendelemek gerekiyor öncelikle. Rondodan geçirmenizi önerebilirim. Tencerede margarini ,salçayı ve ardından rendelenmiş domatesleri ekliyorum ben. Sonra, daha önce kaynattığım suyu ilave ediyorum. Su iyice kaynadıktan sonra içerisine bir miktar tuz ve şehriye katıyorum. Yumuşayıncaya kadar pişiriyorum; yumuşadığını fark ettiğiniz anda 5-10 dakika aralığında kısık ateşte bekletmek doğru olacaktır. Sonrası elbette ki çorbanın size göre, keyfinize göre servis kısmı…

AFİYET OLSUN... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...