23 Temmuz 2012 Pazartesi

Mozaik Pastayı Nasıl Yapıyorum ??

Dostlarım merhaba yeniden,

Tatlı anlamında ihtiyaçları olanlar için bugün kolay bir tarif yazım var. Özellikle evde kendi becerisini konuşturmak isteyenler varsa başta eşim ve ailem olmak üzere arkadaşlarımın da beğenerek tattığı Mozaik Pasta bugünün gurme konusu olmaya aday 😋

Bu tatlıyı dışarıda çeşitli mekanlarda yemiş olsam da, gerçekten kendim yaptığım için demiyorum ama beğenmiyorum ne yalan söyleyeyim... Onca para saçıp da tatsız tuzsuz, hatta sütsüz yemektense, kendim yaparım tadını alırım diyorum 😋

mozaik pasta ile ilgili görsel sonucu

Öncelikle gerekli malzemelerden başlayalım...

300 gram petibör bisküvi mutlaka olmalı elimizde. Edindiğim deneyimler şunu gösteriyor ki bu miktar, 1,5 pakete tekabül ediyor dostlarım... 
1 su bardağı süt,

1 yumurta ( sarısı gerekiyor bize... )

3 yemek kaşığı kakao ( ki bu da ortalama tek paket kakao demek... )
5 yemek kaşığı şeker,
3 yemek kaşığı margarin,


Ben Streç Folyo kullanıyorum, ama duruma göre soğutmak için bildiğiniz şeffaf plastik folyo'dan da kullanabilirsiniz.

Gelelim tatlımızın hazırlanışına...

Öncelikle bisküvileri kırmamız gerekiyor. Daha sonradan, aşağıda detaylarıyla bahsedeceğim karışımı da üzerine dökeceğimiz için mutlaka ve mutlaka küçük boy bir kap lazım bize... Neyse, bisküvileri kırarken fazla ufalamamaya dikkat ederek başlıyoruz tatlımızın hazırlanışına.

3 yemek kaşığı margarini ufak bir tencerede eritiyorum. Eriyen margarine sütü, şekeri, yumurta sarısını ve kakaoyu ekliyor ve 1-2 dakika boyunca ısıtıyorum. (Kimisi ısıtmamayı da tercih ediyor.) İsteğime bağlı olarak ceviz ve fındık parçalarını bisküvilerin üzerine katıyorum. Bu karışımı, ufak boy olarak nitelendirdiğim kap içindeki ufalanmış bisküvilerin üzerine döküyor ve karıştırıyorum.

Son adımımız ise şu: Streç folyoyu tezgahın üzerine yaydıktan sonra karışımın yarısını bu folyoya döküyor ve uzun bir piramit şeklini veriyorum. Karışımın kalan yarısını ikinci bir folyoya yayarak işlemi tamamlıyorum. Siz de benim gibi yaptığınız bu folyoları buzluğa atın lütfen... 😋

Yaklaşık 2 yada 3 saat sonra varsa misafirlerinizle, yoksa tek başınıza afiyetle tatlı keyfi yapabilirsiniz. Gerçi Ramazan'ın bu sıcak ve orucu yoran günlerinde yaptığım bu tarif biraz iştah kabartıcı kaçmış olsa da, bu ölçülerle yapmaya çalıştığınızda yaklaşık 2 adet mozaik pasta batonu çıkartmış olacaksınız.

😋  AFİYET OLSUN... 😋



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...