20 Haziran 2017 Salı

Ramazan'da Ciğer Şiş :-)

Sesinizi duyar gibi oluyorum;

"Oruç ağız bu bize yapılır mı", "iftarda ciğer şiş'e gidelim" vs.vs.

Bu bir tarif yazısı gibi görünse de aslında damak beklentilerini karşılayacağını düşündüğüm kısa bir gurme anektodu olacaktır kanımca...
Acıbadem'de uzun yıllar boyunca gittiğim bir kebapçı vardır. Sahra Dürüm Evi... Son yıllarda fiyat fayda endeksinde düşüş görsem de kendimce geç de olsa keşfettiğim kuzu ciğer şişlerinin enfes olduğunu söyleyebilirim. Bu anlamda sayılı kebapçılardan olduğunu da eklemem lazım.

ciğer şiş ile ilgili görsel sonucuSonra ben de dedim ki kendime, "kalk Hakan, bunu kendin evde mangalda dene." İşte benim kendimce terbiyesini tamamladığım ve marine ettiğim ciğer şiş !!

Terbiye İçin Nelere İhtiyaç Duydum :

- Yarım kilo kadar kuzu ciğeri,
- Bir tutam tuz 
- Bir tutam kadar pul biber,
- Bir tutam kadar kurutulmuş nane,
Bir tutam kadar kimyon,
İki diş kadar sarımsak,
- Bir çay bardağı kadar zeytinyağı.

Terbiyeyi Nasıl Hazırladım : Ciğer terbiyesi hazırlanışı için ilk olarak aldığım ciğeri kuşbaşından biraz daha ufak olacak şekilde dilimledim, sonra da ayrı bir kaba boşaltarak beklettim.

Ardından büyük bir kap alarak içine ilk olarak zeytinyağını aktardım. Diğer yan malzemeler olan kimyon, kurutulmuş nane, pul biber ve kendimce ölçeklendirdiğim miktarda tuzu da aktarıp sarımsakları da iyice dövdükten sonra aynı şekilde kaba aktararak eldivenler vasıtasıyla optimal karışımı sağlayana dek harmanladım. 

ciÄŸer ÅŸiÅŸ ile ilgili görsel sonucuSon işlem ise şu : Karışımı sağladıktan sonra ayrı bir kabın içinde daha önceden beklettiğim ciğerleri de bu karışıma ekleyerek iyice karıştırdım. Geniş bir tepsi veya geniş bir kabın altına streç film serdim. Büyük serdim ki üstten de örtebileyim. ama bunu yaparken karışımın hava almayacağından da emin olmak lazım. Hazırlamış olduğum ciğerleri buzdolabına yerleştirdikten yaklaşık bir saat kadar sonra şişe takıp mangalda ağız tadımıza göre pişirdim. Siz de deneyin derim; şimdiden afiyet olsun.. 




3 yorum:

  1. harika bir tarif mutlaka denenmesi gerektiğini düşünüyorum kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Toptan Dana Karaciğeri  almak veya satmak için mutlaka bu alanda deneyimli olan kişileri veya firmaları seçmek gerekmektedir. Bu işler hakkında tam olarak bilgileri olmayan kişiler işlemlerin riske girmesine veya beklenmeyen sorunlara neden olabilmesine neden olabilmektedirler. Bu sebeple bizler her zaman için iş ortaklarını seçmek isteyen kişiler için nelere dikkat edilmesi gerektiğinin bilinmesini öneriyoruz. Bizler uzun zamandan bu yana İstanbul ve çevresinde yaşayan kişiler için verdiğimiz Toptan Dana Ciğeri Uygun Fiyat  işlemlerimiz de müşterilerimizin tüm beklentilerini karşıladığımız için tüm müşterilerimiz bizleri seçme konusunda kesinlikle tereddüt etmemektedirler

    YanıtlaSil

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...