20 Nisan 2013 Cumartesi

Karanlığa Sövmektense...

Konfüçyus der ki : Karanlığa küfredeceğine bir mum yak!

Kendi çıkarları yönünde davranan insanlarımız bir kenara, "ufak da olsa bir katkım, çorbada benim de tuzum olsun" diye düşünen bireylerimiz de var toplumumuzda... Sosyal sorumluluklarımızı yerine getirmek adına bilinçlendirme konusuna kısaca değinmek istedim.

Ülke bunca sorun ile kırılırken, hepimizin şikayetinden nasibini alan belki de en önemli problem eğitim eksikliği. Düşündüm ki bu konuda belki benim de bir faydam dokunur.

Çeşitli yardım kuruluşları var, zaten para yada eşya yardımı toplayarak okullara ulaştırıyorlar. Benimse önerim  daha önce okuduğumuz, evimizin bir köşesinde yer kapladığını düşündüğümüz kitaplarımızı, kütüphane oluşturmaya çabalayan okullara göndermek... Bu, o kadar da zor olmasa gerek...


Ben naçizane ilk gönderimimi yaptım. Roman, hikaye vb tarz içeren kitapları bir koli halinde rastgele belirlediğim bir okula gönderdim. Aslına bakarsanız bu sadece ufak bir başlangıç... AVM'ler de cüzi fiyatlarla satılan kitaplardan, belki de kırtasiye malzemelerinden satın alınarak da bu faaliyet gerçekleştirilebilir. Aşağıda bu yönde yardım ve bağışa muhtaç birkaç  noktaya ulaşılabilecek siteleri paylaşmak istiyorum :




Onları terk etmeyelim, terörün kucağına itmeyelim... Aşağıda paylaşacağım yardım çağrısı binlerce çağrıdan yalnızca biri...


2013 - Yedibölük Ortaokulu (Batman)

30 Aralık 2012


Merhaba ben Batman`in Kozluk ilçesine bağlı Yedibölük Ortaokulunda görev yapmaktayım. Okulumuz Yedibölük adlı bir dağ köyünde olup kısıtlı imkanlara sahiptir. Öğrencilerimiz ilçe merkezi dışında köyden farklı hiç bir yer görmüyorlar. Bu dağ köyüne sığmayacak kadar büyük hayalleri var; ama dünyayı ne yazık ki bu köyden ibaret zannediyorlar. Daha kötü olan şu ki, kendilerini terk edilmiş hissediyorlar.


Okulun epey ihtiyacı var. Ama benim ihtiyaç listesine yazdıklarım yalnızca, onlara farklı dünyalardan görüntüler sunma ve farklı dünyaları okuyarak anlamalarını sağlama amacıyla yazdıklarımdır. Bu sayede ufuklarını açmamıza lütfen yardımcı olun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Devrim niteliğindeki DeFi Protokolü IPOR 22 Mart 2023'te Bitget'te listelenecek

  Bitget, geleneksel finans oyuncuları için IPOR pratik çözümü ile DeFi ve TradFi arasındaki boşluğu dolduracak Victoria, Seyşeller, 20 ...